Ehrbar-Saal, Wien
Ehrbar-Saal, Wien

Foto: Natascha Auenhammer
4th International
Rosario Marciano
Piano Competition

AAF member since 2009

August 2-9, 2012


Preisträger | Prize winners 2012


Informationen und Online-Anmeldung
Information and online-registration

Prospekt bestellenOnline anmelden
Order brochureOnline registration

---> Download Competition Folder 2012 (PDF)

---> Download - Pflichtstück | Compulsory Piece: Veronika Mayer, Leim / glue (PDF)

4. Internationaler Rosario Marciano Klavierwettbewerb 2012
2. - 9. August 2012
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien


Jury:
Alexander Jenner (Austria, president)
André Boainain (Brazil/Korea)
Masahi Katayama (Japan)
Leonne Lewis (USA)
Carol Morgan (Britain/Austria)
Stephan Möller (Germany/Austria)
Pierre Réach (France/Spain)
Eugenie Russo (USA/Austria)
Preise:
Euro 7.000,- gesamt
Klavierabend in Wien 2012/13

Ein schmerzlicher Verlust traf die Musikwelt im Jahre 1998: Die angesehene Wiener Pianistin und Klavierprofessorin Rosario Marciano verstarb nach schwerer Krankheit in ihrer Geburtsstadt Caracas (Venezuela). Ihr künstlerisches Wirken war geprägt vom Einsatz für zeitgenössische Musik und Komponistinnen aller Epochen ebenso wie für die Musik Franz Schuberts und ihrer Liebe für historische Tasteninstrumente.

Außer ihrer eigenen Karriere galt ihr selbstloses Engagement stets auch der Förderung von Freunden, Kollegen und Studierenden. Neben anderen kulturellen Ehrenämtern war sie Präsidentin der Vienna International Pianists. Zu ihrem Andenken veranstaltet diese Vereinigung den Internationalen Rosario-Marciano-Klavierwettbewerb.

 

Maestro Inc. Yokohama

REPERTOIRE

Gruppe I
Repertoire A (max. 10 Minuten!):
Zwei oder drei Stücke aus verschiedenen Stilepochen, davon eines aus der Wiener Klassik

Gruppe II
1. Runde: Repertoire B:

  • J. S. Bach: ein Präludium und Fuge
  • Eine virtuose Etüde
  • Haydn - Mozart - Beethoven: Erster Satz einer Sonate

2. Runde: Repertoire C (max. 30 Minuten!):

  • F. Schubert: Ein Werk oder Werkteil
  • Ein Werk, komponiert nach 1950 (kann auch das Pflichtstück aus Gruppe III sein)
  • Werk(e) nach freier Wahl
Gruppe III
1. Runde: Repertoire B (s. II)

2. Runde: Repertoire D (max. 35 Minuten!):

3. Runde: Repertoire E (max. 50 Minuten!):

  • Ein Konzertprogramm nach freier Wahl (Werke aus vorigen Runden sind ausgeschlossen)

PREISE

Gruppe III

GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
für eine herausragende künstlerische Persönlichkeit
€ 2.000,-
und ein Klavierabend in Wien in der Saison 2012/2013

Zweiter Preis
€ 1.000,-

OFID Preis (OPEC Fund for International Development)
€ 500,-
Gruppe II
Drei Preise
€ 1.000,- / € 500,- / € 250,-
Gruppe I
Drei Preise
€ 500,- / € 250,- / € 100,-

2 Sonderpreise
für die für die beste Aufführunge eines Werkes
von Schubert und des Pflichtstücks
je € 450,-

Anmeldegebühr:
I: € 55,- | II: € 75,- | III: € 95,-
Unterkunft:
Die Teilnehmenden sind für ihre Unterkunft selbst verantwortlich. Empfehlungen auf Anfrage!
Anmeldeschluß: 30. Juni 2012  (Poststempel)
Bitte frühzeitig anmelden! Bei Erreichen der maximalen Teilnehmerzahl wird die Anmeldung geschlossen


Teilnahmeberechtigt sind Pianistinnen und Pianisten aller Nationalitäten folgender Geburtsjahrgänge: Gruppe I: 2000 und später; Gruppe II: 1994 und später; Gruppe III: 1982 und später. Eine Anmeldung in einer höheren Altersgruppe ist möglich, die Teilnahme ist jedoch auf nur eine Altersgruppe begrenzt. Erste Preisträgerinnen und Preisträger vergangener Rosario-Marciano-Wettbewerbe sind von einer erneuten Teilnahme in derselben Altersgruppe ausgeschlossen. Auswärtige Teilnehmer erhalten während ihrer Teilnahme (einen Tag vor ihrem ersten Wertungsspiel bis zu ihrem Ausscheiden) mindestens zwei Stunden (Gruppen II und III) bzw. eine Stunde (Gruppe I) kostenlose Übungsmöglichkeit pro Tag. Alle Wertungsdurchgänge werden auf einem Bösendorfer-Konzertflügel gespielt.

Gleichzeitig mit der Anmeldung ist die Anmeldegebühr auf das Konto der Vienna International Pianists, Nr. 12.023.172 bei der Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich (BLZ 32000), mit dem Vermerk "Spesenfrei für den Empfänger" einzuzahlen (IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC: RLNWATWW). Die Anmeldegebühr wird bei einer Absage seitens des Teilnehmers nicht zurückgezahlt. Alle Preisträgerinnen und Preisträger verpflichten sich zu einem unentgeltlichen Auftritt im Schlusskonzert am 9. August 2012. Aus Aufführungen sowie Ton- und Bildaufnahmen während des Wettbewerbs entstehen den Teilnehmenden keine Vergütungsansprüche.

Jurymitglieder werten ihre gegenwärtigen oder ehemaligen Schüler(innen) nicht. Sämtliche Werke außer dem Pflichtstück sind auswendig vorzutragen. Alle Repertoirevorschriften und Zeitlimits müssen unbedingt eingehalten werden! Nach Anmeldeschluss sind keine Programmänderungen mehr möglich. In Zweifelsfällen ist allein der deutsche Text maßgebend. Gerichtsstand: Wien, Österreich.


Information and registration:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Austria
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@utanet.at

ONLINE ANMELDEN

PROSPEKT BESTELLEN

ZURÜCK NACH OBEN

 
 
 
4th International Rosario Marciano Piano Competition 2011
August 2 - 9, 2012
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien


Jury:
Alexander Jenner (Austria, president)
André Boainain (Brazil/Korea)
Masahi Katayama (Japan)
Leonne Lewis (USA)
Carol Morgan (Britain/Austria)
Stephan Möller (Germany/Austria)
Pierre Réach (France/Spain)
Eugenie Russo (USA/Austria)
Prizes:
Euro 7,000.- total cash awards
Recital in Vienna 2012/13

In 1998, the musical world suffered a bitter loss: After a severe illness, the renowned Viennese pianist and piano professor Rosario Marciano passed away in her birth city, Caracas, Venezuela. Her artistic work was marked by her enthusiasm for contemporary music and women composers as well as by her love of the music by Franz Schubert and of historic keyboard instruments.

Besides her own pianistic career, Rosario Marciano selflessly promoted friends, colleagues and students in their forthcoming. Next to other cultural posts of honour, she served as president to the Vienna International Pianists. In her memory, this association announces the International Rosario Marciano Piano Competition.

 

Maestro Inc. Yokohama

REPERTOIRE

Group I
Repertoire A (max. 10 minutes!):
Two or three pieces from different stylistic periods, thereof one from the Vienna Classics

Group II
1st round: Repertoire B:

  • J. S. Bach: One prelude and fugue
  • A virtuoso study
  • Haydn - Mozart - Beethoven: First movement of a sonata

2nd round: Repertoire C (max. 30 minutes!):

  • F. Schubert: A work or part of a work
  • A piece composed after 1950 (the compulsory piece from group III is also eligible)
  • Piece(s) freely chosen by the contestant
Group III
1st round: Repertoire B (s. II)

2nd round: Repertoire D (max. 35 minutes!):

3rd round: Repertoire E (max. 50 minutes!):

  • A recital program freely chosen (works from previous rounds are excluded).

PREISE

Group III

GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
for an eminent artist personality
€ 2.000,-
plus a recital in Vienna during the 2012/2013 season

Second Prize
€ 1.000,-

OFID Prize (OPEC Fund for International Development)
€ 500,-
Group II
Three prizes
€ 1.000,- / € 500,- / € 250,-
Group I
Three prizes
€ 500,- / € 250,- / € 100,-

2 Special Prizes
for the best performance of a work by
Schubert and of the compulsory piece
je € 450,-

Registration fee:
I: € 55,- | II: € 75,- | III: € 95,-
Accommodation: Participants must take care of their own accommodation. Recommendations on request!

Registration deadline: June 30, 2012
(postmark)
Please register early! When the maximal number of participants is met, the registration will be closed.
The competition is open to pianists from all nationalities, born in the following years: Group I: 2000 and later; group II: 1994 and later; group III: 1982 and later. Registration in a higher age group is possible, but each contestant can play in one age-group only. First prize winners of past Rosario Marciano competitions are exempt from another participation in the same age-group. For participants from outside of Vienna, there will be at least two hours (groups II and III) resp. one hour (group I) of free daily practicing from the day before their first performance until their elimination. All competition rounds will be played on a Bösendorfer concert grand piano.

With your registration, please submit a proof of payment of the registration fee to “Vienna International Pianists”, Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich, IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC (SWIFT) RLNWATWW,. All payments must be made FREE OF CHARGE FOR THE RECIPIENT! The registration fee is non-refundable in case of a cancellation by the participant. All prize-winners are obliged to perform at the final concert, August 9, 2012. No claims for reimbursement for participants will arise from performances, audio or video recordings during the competition.

Jury members will not evaluate their current or former students. All performances exempt the compulsory piece must be from memory. All requirements of repertoire and time limits must be obeyed! No program changes are permitted after the registration deadline. In all cases of doubt, the German text will be applicable. Jurisdiction: Vienna, Austria.


Information and registration:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Austria
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@utanet.at


ONLINE REGISTRATION

ORDER BROCHURE

BACK TO THE TOP
JURY
ALEXANDER JENNER   Austria, president
Alexander Jenner wurde 1929 in Wien geboren und studierte nach 1945 an der damaligen Staatsakademie bei Paul Weingarten, Bruno Seidlhofer und Richard Hauser. In den Fünfziger Jahren gewann er mehrere erste und zweite Preise bei internationalen Pianistenwettbewerben. Heute blickt auf eine jahrzehntelange weltweite Konzerttätigkeit zurück. In Klavierabenden, als Solist mit sehr vielen Orchestern und Dirigenten und als Kammermusikpartner spielte er in Wien und in den wichtigsten Musikzentren ein weitgespanntes Repertoire. Seit 1970 war Alexander Jenner Professor an seiner ehemaligen Ausbildungsstätte, nunmehr "Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien". Auch nach seiner Emeritierung wirkt er häufig als Juror internationaler Wettbewerbe und als Leiter von Meisterkursen in aller Welt. Alexander Jenner war viele Jahre lang Präsident der Wiener Beethoven-Gesellschaft. Er gilt heute als Exponent der berühmten Wiener Klaviertradition. zurück
Alexander Jenner was born in Vienna in 1929. After 1945, he studied at the former Academy of Music with Paul Weingarten, Bruno Seidlhofer and Richard Hauser. In the fifties, he won several first prizes at international piano competitions. Over decades, he has been concertizing worldwide with a widespread repertoire. He performed in Vienna and in the most important musical centers as a soloist, with numerous acclaimed orchestras and conductors and as a chamber musician. Since 1970, Alexander Jenner has been professor at the institute of his former studies, now "University of Music and Performing Arts" in Vienna. Since his retirement, he is frequently acting as a jury member at international competitions and as a master-class teacher all over the world. Alexander Jenner was president of the Vienna Beethoven Society for many years. Today he is considered being the exponent of the famous Viennese tradition of piano-playing. back
ANDRÉ BOAINAIN   Brazil/Korea
André Boainain wurde in Brasilien geboren, studierte an der Universität Mozarteum Salzburg in Österreich und der Freiburger Hochschule für Musik in Deutschland. Er studierte mit den weltberühmten Pianisten wie Dieter Weber an der Wiener Musikhochschule, Hans Leygraf und Tatjana Nikolajeva am Salzburger Mozarteum, Vitalij Margulis an der Freiburger Musikhochschule. André Boainain ist Preisträger vieler wichtiger internationaler Wettbewerbe wie Cittá di Senigallia in Italien, Internationaler Klavierwettbewerb Genf, Paolo Neglia, Premio Jaén in Spanien, William Capell in den USA und Busoni-Wettbewerb in Italien, und er gilt seitdem als international herausragender Pianist.
André Boainain trat als Solist mit dem Orchestre de la Suisse Romande, dem Heidelberger Kammerorchester, dem Symphonieorchester Sao Paulo in Brasilien, dem Royal Scottish Orchestra in Schottland, dem Euro Asian Orchestra und dem Gyeonggi Philharmonic Orchestra in Korea auf und überzeugte stets durch seine brillanten und leidenschaftlichen Interpretationen.
Er hat zahlreiche CD-Aufnahmen veröffentlicht und ist mit seinem großen Repertoire in ganz Europa und in den Vereinigten Staaten, Brasilien, Israel, Thailand, Japan und Australien aufgetreten. Er wurde als Jury-Mitglied mehrerer internationaler Wettbewerbe ernannt. Seine herausragenden pädagogischen Fähigkeiten zeigte André Boainain in Deutschland als Dozent an der Karlsruher Staatlichen Hochschule für Musik in Deutschland, Professor an der Deutschen Hochschule für Musik Weimar und Gastprofessor an der Staatlichen Hochschule für Musik Hamburg. Derzeit hält er eine Position als Professor für Klavier an der Kangnam-Universität in Seoul, Korea
zurück

André Boainain was born in Brazil, graduated from the Salzburg Mozarteum in Austria and Freiburg School of Music in Germany. He studied with world-renowned professors including Dieter Weber at the Vienna College of Music, Hans Leygraf and Tatjana Nikolajeva at the Salzburg Mozarteum and Vitalij Margulis at the Freiburg School of Music. André Boainain is prize winner of major international competitions such as Cittá di Senigallia in Italy, Geneva International Piano Competition, Paolo Neglia, Premio Jaén in Spain, William Capell in the United States and Busoni International Competition in Italy, and he has been recognized as an outstanding international pianist. André Boainain has appeared as a soloist with the Orchestre de la Suisse Romande, Heidelberg Chamber Orchester, Sao Paulo Symphonic Orchestra in Brazil, Royal Scottish Orchestra in Scotland, Euro Asian Orchestra and Gyeonggi Philharmonic Orchestra in Korea, he has held the spotlight through his polished and passionate performances. He released recordings and performed with his large repertoire all over Europe and in the United States, Brazil, Israel, Thailand, Japan and Australia, and he was appointed jury member for several international competitions. Prof. Boainain appeared as an outstanding educator, he was an instructor at the Karlsruhe National University of Music in Germany, professor at the German School of Music Weimar and a guest professor at the Hamburg College of Music. Currently he holds a position as Professor for piano at the Kangnam University in Seoul, Korea. back

MASAHI KATAYAMA   Japan  
Der Klaviervirtuose ist Spezialist in der Interpretation russischer Klaviermusik. Als gefragter Pädagoge leitet er eine Klavierklasse an der Universität der Künste in Osaka/Japan.

Der erfolgreiche Pianist wurde in Japan geboren. Er studierte Klavier an der Hochschule für Musik und darstellende Kunst „Mozarteum“ in Salzburg, setzte sein Studium am Moskauer Tschaikowsky-Konservatorium fort und absolvierte außerdem an der Hochschule für Musik und Theater in Hannover. Der Klaviervirtuose ist Preisträger internationaler Wettbewerbe wie „Citta di Senigallia“, „F. Busoni“ (Bozen) und „Marguerite Long“ (Paris). Mehr als 50 Solokonzerte pro Jahr sowie zahlreiche CD-Produktionen (u. a. Skrjabin und Mussorgsky) dokumentieren das künstlerische Schaffen Masahi Katayamas. Neben seiner pianistischen Tätigkeit ist Masahi Katayama auch ein gefragter Pädagoge. Zunächst Assistent des berühmten Pianisten Andrei Gavrilov an der Musikhochschule Hannover, leitet Masahi Katayama heute eine Klavierklasse an der Universität der Künste in Osaka/Japan. Außerdem wird er häufig zu Meisterkursen im In-und Ausland eingeladen zurück

The virtuoso pianist is an expert in Russian piano music interpretation. As a sought-after pedagogue he is piano professor at the University of Arts in Osaka/Japan.

This successful pianist was born in Japan. He studied piano performance at the University of Music “Mozarteum” in Salzburg. He continued his studies at the Moscow Tchaikovsky Conservatory and graduated at the University of Music and Drama in Hannover/Germany. The virtuoso pianist is prize winner of several international competitions such as „Citta di Senigallia“, „F. Busoni“ (Bolzano) und „Marguerite Long“ (Paris). More than 50 recitals per year as well as numerous CD productions (f. e. Skrjabin and Mussorgsky) show his artistic activities. Besides his pianistic career Masahi Katayama is in great demand as a pedagogue. First he had a position as an assistant of the well known pianist Andrei Gavrilov at the University of Music in Hannover. Currently he is a piano professor at the University of Arts in Osaka/Japan. He is frequently invited to hold masterclasses in Japan and abroad.
back

LEONNE LEWIS   USA 
Leonne Lewis’ vielfältige Karriere umfasst Tätigkeiten als Konzertpianistin, Musikjournalistin und Konzertagentin. Seit ihrem Debüt mit dem San Francisco Symphony Orchester im Alter von 10 Jahren mit Haydns D-Dur-Konzert ist sie in zahlreichen Konzerten als Solistin und Kammermusikerin in Kalifornien und New York aufgetreten. Musikjournalistisch ist Leonne Lewis als beratende Herausgeberin der Zeitschrift „Clavier“, als Autorin in „Strings“, „Strad“ und „Wiener Zeitung“ tätig. Sie hält Vorträge an Universitäten und bei Musikfestivals und der Music Teachers Association of California, deren Präsidentin sie eine Zeitlang war. Themen sind das Zeitalter der Romantik, Beethoven und seine Welt u.a. Leonne Lewis absolvierte ihr Klavier-Konzertfachstudium an der University of Southern California und der California State University. zurück
Leonne Lewis has a varied career as a pianist, music journalist and concert manager. Since playing the Haydn D Major concerto with the San Francisco Symphony at age 10, she has performed frequently as soloist and chamber musician throughout California and New York. Leonne's accomplishments as music journalist include Consulting Editor of Clavier magazine and contributor to Strings, Strad and the Wiener Zeitung newspaper of Vienna, Austria. She gives lectures at universities and music festivals and the Music Teachers' Association of California (where she was past president) on the romantic era, Beethoven and His World, and other musical subjects. Leonne received her bachelor and master of arts degrees in piano performance from the University of Southern California and California State University. back
CAROL MORGAN   Britain/Austria

Carol Morgan wurde in England geboren. Nach dem Studium am Royal College of Music in London folgte ein längerer Aufenthalt in Deutschland, wo sie unter anderem bei Alfons Kontarsky studierte. Neben dem klassisch-romantischen Repertoire ist sie seit vielen Jahren eine herausragende Interpretin zeitgenössischer Musik, sowohl solistisch als auch in den Bereichen Lied- und Kammermusik. Nach langjähriger Erfahrung in mehreren Ensembles tritt sie zunehmend mit spannenden Programmen auf, in denen sie traditionelles Repertoire mit Werken des 20. und 21. Jahrhunderts kombiniert. Ihre Interpretationen sind gekennzeichnet von unbestechlicher Texttreue und treffsicherem Gespür für die Verschiedenheit der unterschiedlichen Kompositionsstile. zurück

Carol Morgan was born in England. After her studies at the Royal College of Music in London she lived in Germany for some time, where she studied, among others, with Alfons Kontarsky. Apart from the classical-romantic repertoire, she has been for many years among the leading interpreters for the music by contemporary composers, both for solo piano as also for song and chamber music. After playing for a long time in various ensembles she now concentrates on exciting programmes which combine the traditional repertoire with the music of the 20th and 21st century. Her interpretations are characterized of incorruptible text loyalty and accurate feeling for the difference of the various composition styles. back
STEPHAN MÖLLER   Germany/Austria

Stephan Möllers internationaler Ruf als Pianist gründet sich auf seinen Preis beim Internationalen Beethoven-Klavierwettbewerb Wien 1985. Seitdem führt in eine rege Konzerttätigkeit durch ganz Europa, die USA, Japan und China. Neben dem allgemeinen Repertoire sind seine besonderen Schwerpunkte die Klavierwerke der Wiener Klassik, insbesondere von Ludwig van Beethoven, sowie Transkriptionen Franz Liszts über Wagner-Opern und neue Kompositionen für den Bösendorfer-Computerflügel. Stephan Möller wurde 1955 in Hamburg geboren und absolvierte seine Ausbildung als Pianist und Dirigent am Mozarteum in Salzburg. Von 1983-89 war er künstlerischer Mitarbeiter Herbert von Karajans bei den Salzburger Festspielen. Seit 1990 lehrt Stephan Möller an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien. Er wird häufig zu Meisterkursen und Vorträgen im In- und Ausland eingeladen. 1999 gründete er in Wien die "VIP Academy", ein erfolgreiches Festival für junge Pianisten. Stephan Möller ist Präsident der Vereinigung "Vienna International Pianists". zurück

Stephan Möller first gained prominence as a prizewinner at the 1985 International Beethoven Competition in Vienna. Since then his busy concert schedule has taken him to Japan, China, North and South America as well as all over Europe. Performing all the standard repertoire, Stephan Möller has concentrated especially on the interpretation of the Viennese Classics, in particular Beethoven, as well as on Franz Liszt's paraphrases of Wagner opera scenes and new compositions for the computer-assisted Bösendorfer concert grand piano. Stephan Möller was born in Hamburg and studied piano and conducting at the Mozarteum in Salzburg. From 1983 to 1989, he worked at the Salzburg Festival with Herbert von Karajan and other world-renowned conductors. Since 1990, he holds a teaching position at the University for Music and Performing Arts Vienna. He is frequently invited to hold masterclasses and lectures. 1999 he founded the "VIP Academy", a successful summer festival for young pianists in Vienna. He is president of the Vienna International Pianists Association. back
PIERRE RÉACH   France/Spain
Der Pianist Pierre Réach begeistert durch seine intensive und vielfältige künstlerische und pädagogische Tätigkeit. Mit einem Konzert auf dem Gipfel des Pic du Midi in 2800 Metern Höhe war er Mitbegründer des Festival Festivals Piano aux Pyrénées, des Piano-Pic-Festival und der Internationalen György-Sebök-Akademie. Er lud Künstler von internationalem Ruf nach Shanghai ein, um mit ihnen eine komplette Aufführungsreihe der Klavierkonzerte von Mozart zu geben. Er schuf die Serie "In Entorn del Piano" in Palma de Mallorca. Stets darauf bedacht, junge Pianisten zu fördern, schuf er den Internationalen Wettbewerb "Chopin in Bagneres" und den Internationalen Paul Badura-Skoda-Wettbewerb in Vila-seca (Tarragona).
Seine Konzerttätigkeit führt ihn rund um die Welt: in alle Länder Europas, nach Nord- und Südamerika, Israel, Japan, Südkorea und China. Er gewann mehrere internationale Wettbewerbe (erster Preis Olivier Messiaen, Medaille Arthur Rubinstein, den ersten Pozzoli-Preis, den zweiten Preis der Wettbewerbe Maria Canals und Jaén usw.).
Pierre Réach lehrt am CRR de Paris und der Universität für Musik von Katalonien in Barcelona. Nach einer Konzertreise in China wurde er zum Honorarprofessor des Konservatorium Shanghai ernannt, wo er jedes Jahr auftritt. Er nahm viele CDs auf, z.B. die Goldberg-Variationen von Bach, Werke von Charles Valentin Alkan, die Liszt-Transkription der Symphonie Fantastique von Berlioz und Werke von Beethoven, darunter auch die „Hammerklavier-Sonate“. Ebenso erfolgreich ist er als Kammermusiker und Liedbegleiter. Pierre Réach gibt regelmäßig Meisterkurse in verschiedenen Ländern (Japan, China, Amerika, Südkorea, Italien, Spanien, Portugal, Russland etc.) und ist sehr häufig in den Jurys der wichtigsten internationalen Wettbewerben (Shanghai, Rio de Janeiro, Olivier Messiaen, Monza, Pozzoli, die Monte Carlo Masters, etc..). Im Juni 2011 gab er zusammen mit dem Pianisten Boris Berman eine Reihe von Meisterklassen an der Villa Medici Giulini zu Briosco (Italien).
zurück

The pianist Pierre Réach impresses with his intense and varied artistic and educational activities. With a concert at the summit of the Pic du Midi in 2800 meters altitude, he co-founded the festival “Piano aux Pyrénées”, the “Piano Pic Festival” and the “International György Sebök Academy”. He invited artists of international reputation to Shanghai in order to provide a joint performance of all Mozart piano concertos. He created the series "In Entorn del Piano" in Palma de Mallorca. Always keen to promote young pianists, he created the International Competition "Chopin in Bagneres" and the international Paul Badura-Skoda Competition in Vila-seca (Tarragona).
His concertizing leads him around the world: all over Europe, North and South America, Israel, Japan, South Korea and China. He won several international competitions (first prize of Olivier Messiaen, Medal Arthur Rubinstein Competition, the first Pozzoli Prize, the second prize in the competitions Maria Canals and Jaén, etc.).
Pierre Reach teaches at CRR de Paris and the University of Music of Catalonia in Barcelona. After a concert-tour in China, he was appointed honorary professor of Shanghai Conservatory, where he performs every year. He recorded many CDs, including the Goldberg Variations by Bach, works by Charles-Valentin Alkan, Liszt transcription of the diabolic Symphonie Fantastique by Berlioz, works by Beethoven, for example the "Hammerklavier" Sonata. He is equally successful as a chamber musician and accompanist. Pierre Réach regularly gives master classes in different countries (Japan, China, America, South Korea, Italy, Spain, Portugal, Russia, etc.) and is very common on the juries of major international competitions (Shanghai, Rio de Janeiro, Olivier Messiaen, Monza, Pozzoli, the Monte Carlo Masters, etc..). In June 2011 he and Boris Berman, gave a series of piano master classes at the Villa Medici Giulini to Briosco (Italy).
back

EUGENIE RUSSO   USA/Austria

Geboren in New York, studierte sie u.a. am Oberlin Conservatory bei Jack Radunsky und an der Musikuniversität Wien bei Hans Graf. Ihre intensive Konzerttätigkeit umfasst Auftritte in Österreich, Deutschland, Finnland, Dänemark, Spanien, Italien, Russland, Kasachstan, Japan und die USA, darunter ihr erfolgreiches Debüt 1987 in der New Yorker Carnegie Hall. Eugenie Russo wirkte in der CBS-Fernsehserie „Bernstein-Beethoven“ mit und veröffentlichte zahlreiche CDs mit Werken amerikanischer Komponisten wie Gershwin und Copland, aber auch der Wiener Schule und zeitgenössischer Musik. Sie ist Artist-in-Residence an mehreren amerikanischen Musikhochschulen und leitet eine Klavierklasse am Josef-Matthias-Hauer-Konservatorium in Wiener Neustadt. zurück

Born in New York, she studied among others with Jack Radunsky at the Oberlin Conservatory and with Hans Graf at the music university in Vienna, Austria. Her intensive concert activities cover performances in Austria, Germany, Finland, Denmark, Spain, Italy, Russia, Kazakhstan, Japan and the USA, where she had her successful debut 1987 in New York’s Carnegie Hall. Eugenie Russo appeared in the CBS TV series “Bernstein-Beethoven“ and published numerous CD recordings with works of American composers such as Gershwin and Copland, the Viennese School and contemporary music. She is Artist in Residence at several American music colleges and leads a piano performance class at the Josef Matthias Hauer Conservatory in Wiener Neustadt. back



•   HOME •  TERMINE - DATES  • 
•   VIP ACADEMY  •  VIENNA YOUNG PIANISTS  •  ROSARIO MARCIANO PIANO COMPETITION  •
•  ARCHIV  •  KONTAKT - CONTACT  • IMPRESSUM  •  LINKS  •
 
  Webdesign: © 2002 by Iby-Jolande Varga